מה התהליך להפקת סרט אנימציה לעסקים וחברות?

הפקת סרט אנימציה לקידום עסק או חברה מורכבת מכמה שלבים:

  1. קונספט – לפני הכל! מה הרעיון העומד מאוחרי הסרט?, מה המסרים שרוצים להעביר, איך הרעיון  משתלב עם המוצר/שירות שהחברה רוצה לקדם, כדי להגיע לקונספט הטוב ביותר כדאי לבחון כמה רעיונות בכמה כיוונים שונים, בכדי להגיע לכיוון הכי מקורי, יוצא דופן ועדיין תואם ל'אני מאמין' של  החברה אותה הוא מקדם.
  2. מחקר שוק – לפני כתיבת התסריט חשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית שתלווה את מהלך בניית הסרטון, חשוב לדעת מי קהל היעד המרכזי שפונים אליו, האם יש מגבלות של שפה ונראות הקשורות לקהל היעד, באילו פלטפורמות הסרט יוצג, האם ביוטיוב, ברשתות חברתיות, בכנסים. פעמים רבות הפלטפורמה הייעודית תשפיע על המוצר הסופי, לדוגמא: אם הסרט אמור להיות אך ורק ברשתות חברתיות פורמט הסרט יהיה מלכתחילה בנוי באופן אופטימלי לאותה פלטפורמה.
  3. תסריט – תסריט טוב יספר סיפור מעניין, מצחיק, מרגש וישלב בתוכו את מסרי החברה בצורה ברורה ואפקטיבית. תסריטים שונים, הומוריסטים, דרמטיים, מרגשים, מתאימים לפרויקטים שונים וההתאמה לכל פרויקט תלויה באסטרטגיה השיווקית , קהל היעד אליו מכוונים והנקודות בהם רוצים להתמקד. תסריט איכותי, מעבר לקידום מטרות החברה והטמעת המסרים, יצור הנעה לפעולה אצל הצופה בסוף הסרטון, אם בקניית המוצר, יצירת קשר, שיתוף וכד'.
  4. עיצוב קונספט ארט – בשלב העיצוב יוצרים את המראה הייחודי של הסרט, עיצוב דמויות, עיצוב רקעים ועיצוב אובייקטים, הרבה פעמים הקונספט העיצובי שומר על מיתוג החברה הקיים: לוגו, צבעים, פונטים וכד', במידה ומדובר בחברה חדשה עדיין ללא מיתוג, נראות הסרט תקבע ע"י קהל היעד ואופי המסרים. וויזואליות הסרט היא אחד הדברים הראשונים שתופסים את תשומת לב הצופה לכן מומלץ להשקיע  בעיצוב דמויות מעניינות שהצופים יתחברו אליהם.
  5. סטורי בורד – סטורי בורד הוא למעשה סקיצה ראשונה של כל הסרט, הסטורי בורד בנוי מפריימים מאויירים אשר מציגים מה קורה בכל סצנה וסצנה בסרט, שלב הסטורי בורד יכול להיות מוגש ללקוח כפריימים סטטיים מאוירים עם טקסט הסבר, או כאנימטיק – שלב מתקדם יותר של הסטורי בורד, איורים המשולבים עם סאונד וקריינות. הסטורי בורד הוא שלב חשוב ביותר בהפקת הסרט, שכן הוא נותן בתוך זמן קצר יחסית תמונה כוללת של הסרט ומאפשר בדיקה מה עובד ומה טעון שיפור לפני שמתחילים את שלב האנימציה.
  6. דיבוב וקריינות – במידה ויש בסרט קרינות ו/או דיבוב, כדאי שהן יהיו מוכנות לפני שלב האנימציה, כך האנימטור יכול להתאים את המשחק והדיבור של הדמויות בצורה מדויקת לקריינות או לדיבוב.
  7. אנימציה –בשלב הזה הסרט מקבל את התנועה, הדיבור והמשחק של הדמויות, כאן נכנס ההומור, הרגש והאנרגיה שאנחנו רוצים להעביר. אנימציה טובה ואיכותית תגרום לצופים להתחבר לדמויות, לתכנים ולמסרים של הסרט. ישנו מגוון רחב של טכניקות אנימציה כגון: אנימציה קלאסית, אנימציית תלת ממד, אנימציית סטופ מושן, אנימציית רוטוסקופ. אפטראפקסט ועוד, הבחירה בטכניקה המתאימה ביותר תלויה בתסריט, בסוג המסרים ובתקציב.
  8. קומפוזיטינג/אפטר אפקסט – בשלב הזה מחברים את כל קטעי האנימציה יחדיו ועורכים אותם לסרט אחד, כאן אפשר גם להוסיף תנועות מצלמה, אפקטים מיוחדים, תיקוני צבע ועוד.
  9. עריכת סאונד – לאחר שהסרט מוכן אפשר להוסיף את הטאץ' האחרון, פסקול מקורי שהולחן עבור הסרט או להשתמש בספריות סאונד קיימות, הוספה של sound effects  ועריכה של הקריינות.