מה ההבדל בין אנימציה קלאסית לאנימציית פלאש?

אנימציה קלאסית מתייחסת לאנימציית דו ממד, כזו שמצוירת באופן ידני כל פריים בנפרד

frame by frame animation) ) 24 פריימים לשניה בקולנוע ו -25 פריימים בשניה בטלויזיה. 

בין סרטי האנימציה הראשונים שנוצרו בתחילת המאה ה20 בולט סרטו של ג'יימס סטיוארט בלאקטון Humorous Phases of Funny Faces , שנוצר בשנת 1906, זהו סרט בן שלוש דקות שצוייר עם גיר על לוח שחור ומציג קריקטורות שהבעות פניהן משתנות. סרט האנימציה באורך מלא הראשון נוצר 31 שנים לאחר מכן ע"י חברת וולט דיסני – 'שלגיה ושבעת הגמדים' ששינה את פני הקולנוע. 

מאז ועד היום דיסני הפיקו עשרות סרטי אנימציה בדרך זו של ציורים וכאשר מדברים על אנימציה קלאסית, סרטי דיסני הם הבולטים ביותר בכל הקשור לפיתוח השפה הוויזואלית הקולנועית הייחודית הזו.

אנימציית פלאש, או אנימציית דו ממד ממוחשבת מנצלת את יכולות המחשב על מנת לקצר את התהליך הארוך של יצירת אנימציה של 24 פריימים בכל שניה.

פירוק דמות לאנימציה בפלאש (אדובי אנימייט)


השינוי המשמעותי הוא שבאנימציית מחשב אין צורך לצייר שוב ושוב כל פריים מחדש, אלא ניתן להזיז בכל פריים את הדמות הקיימת. הטכניקה הזו נקראת קאט אאוט (cut out) או 'ריג' והיא נוצרת ע"י 'פירוק' של הדמות המאוירת לחלקים נפרדים (ראש, ידיים, רגליים וכו') ובצורה כזו מאפשרת לאנימטור להזיז כל חלק בנפרד וליצור אשליה של תנועה. שתי הטכניקות שונות זו מזו בזמן העבודה ובתוצאות, אך כאשר אנימציית פלאש נעשית בידי אנימטור מקצועי אפשר להגיע לתוצאות מרשימות ביותר.

אנימציה קלאסית עדיין אפשר לראות בסרטי קולנוע, בסרטים עצמאיים ובהפקות טלויזיה, כגון פרסומות, סרטים דוקומנטריים, וכד'.

אנימציה דו ממד ממוחשבת אפשר לראות בסדרות אנימציה כגון, איש משפחה, סאות' פארק, ועוד.

להפקות סרטי אנימציה לעסקים כגון, סרטי תדמית, סרטי הסברה, סרטי מוצר ופרסומות נהוג בד"כ להשתמש באנימציית פלאש, או אנימציית דו ממד ממוחשבת אחרת בשילוב עם אנימציה קלאסית על מנת להגיע לרמת גבוהה של מוצר בזמן קצר יחסית ובתקציב נוח.

אנימציה קלאסית למשחק רשת – חברת AWONNA