מהי דמות מותג, ואיך היא יכולה לקדם את העסק שלך?

כנראה שהדרך הטובה ביותר להגיע אל הלקוח הבא שלכם – הוא לעורר בו הזדהות. חברות גדולות מתכננות את התכנים השיווקיים / מכרתיים / הסברתיים שלהם בקפידה, כך שידברו ללקוחות "בגובה העיניים", יעזרו ללקוח להבין איך המוצר או השירות המוצעים יפתרו עבורו בעיה או יסייעו לו לשפר את חייו – ועוד. 

אחת הדרכים המעניינות, היצירתיות – ולא פחות חשוב – מעוררות ההשראה, להעביר מסרים ללקוח, היא דרך דמות מותג, או בקיצור "דמותג". 

רונלד מקדונלד, טוני הנמר של צ'יטוס, החסידה של קופת חולים לאומית, התינוק של במבה, השפן של אנרג'ייזר שהולך, והולך, והולך, ואפילו מיקי מאוס – דמות שהיא מותג בעצמה – כל אלה הן דמויות מותג, דמויות שאנחנו אוהבים, שמקדמים את ערכי המותג והמסרים השיווקיים של הארגון – ועושים זאת בשפע של חן.

דמות מותג "נולדת", על הקווים, הצבעים, המאפיינים, מבעי הפנים והגוף, והמסרים שלה – מתוך תהליך של חשיבה על מסרי הארגון – והיא הופכת להיות הפנים של הארגון. אנחנו בונים את דמות המותג של הארגון, שתזוהה עם הארגון, המותג, המוצר או השירות – כך שתזוהה מיד, אפילו בלי הלוגו או שם הארגון בסמוך לה.

הבחירה ליצור דמות מותג משחררת אתכם מהגבלות, מאפשרת לכם להעביר כל מסר, בכל רקע, ועם כל אמירה – תוך שימוש בדמות שקהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם כבר מזהים.

דמות מותג – להגיד הרבה, במעט מילים

המסרים הוויזואליים הם מהחשובים שבהיבטים בהעברת מסרים בכל פלטפורמה עסקית. אין מה לומר – לא צריך להיות איש שיווק מדופלם, על מנת לזהות כי התינוק החמוד של במבה וטוני הנמר המגניב של צ'יטוס – מעבירים מסרים שונים. 

דמות המותג שלכם, בעיצוב מקצועי, תפקידה להעביר מידע רב אודות המותג שלכם – ללא מילים. היא מעוצבת בהתאם לקהל היעד של הארגון, ותפקידה להעביר מסר דרך ה"אישיות" שלה. האם תבחרו בפינגווין עוטה כפפות? בתינוק חדשני שחי בחלל? בדמות מאוירת שמשדרת מסורת, ביטחון ונאמנות? בחפרפרת עטוית משקפי שמש? או אולי דווקא בסמל דולר מקפץ? 

הכל תלוי במסר שאתם רוצים להעביר ללקוח, ובעיצוב דמות המותג שלכם – כל מסר הוא אפשרי. 


דמויות מותג למשרד האוצר – 'משפחת שנקל'

 

היתרון של דמות מותג – היא יכולה לעשות הכל

מעבר למסר הוויזואלי – שירות עוצמתי בפני עצמו, יתרון חשוב נוסף של דמות מותג היא הגמישות שלה. 

הבחירה בדמות מותג מאפשרת להעביר כל מסר, בכל רקע, הדמות שלכם יכולה לעשות כל דבר, להגיע לכל מקום ולהביא כל מסר שתרצו להביע. 

אבל, כאן לא מסתכם היתרון הגדול שבעבודה עם דמות מותג – דמות מותג שמתוכננת ומאוירת במיוחד עבור הארגון מאפשרת להעביר באופן חד ומדויק גם מגוון תחושות, רגשות, פעולות ומצבים. 

דמות מותג חכמה היא דמות מורכבת, בעלת איברי גוף והבעות פנים – כלי נהדר ליצירת בידול, הזדהות, וזיהוי המותג או הארגון – ממבט ראשון ובחיוב. 

דמות מותג אפקטיבית? חשוב לעבוד עם המקצוענים

התהליך של תכנון, עיצוב, ויצירת דמות מותג הוא תהליך מקצועי הדורש ידע רב וניסיון. על כן, חשוב לעבוד עם סטודיו המתמחה באיור ואנימציה, שיידע להתייחס להיבטים הוויזואליים והשיווקיים של בניית דמות מותג – ושיוכל לייעץ בדרך לעיצוב דמות מותג מושלמת. 

אנחנו, בסטודיו דב וולס, נשמח לעמוד לרשותכם, בתכנון ועיצוב דמות מותג וסרטוני אנימציה לארגון. פנו אלינו, ונשמח לעמוד לרשותכם!